Geplaatst op woensdag 21 februari 2018
Deel dit artikel

Van der Valk Hotel Antwerpen is sinds een jaar werkzaam met Horeko Hospitality. Wij waren erg benieuwd naar hoe zij het werken met Horeko ervaren en welke processen er verbeterd zijn. Vandaar dat ik op dinsdag 16 januari contact opnam met Philippe van Boxtel, purchaser bij Hotel Antwerpen, om hem een aantal vragen te stellen.

Waarom hebben jullie gekozen voor Horeko Hospitality?

“Met name de consistentie in kwaliteit van gerechten sprak ons erg aan” begint Philippe.
Door de duidelijke instructievideo’s, -foto’s en de vaste hoeveelheden van ingrediënten, bestaat er geen onduidelijkheid over het bereiden en opdienen van een gerecht. Ook worden de (HACCP)taken op het keukenscherm nu eenvoudig geregistreerd en zijn ze voor iedereen inzichtelijk.

“Je merkt dat mensen het steeds leuker vinden om het systeem te gebruiken.”

Sinds dat ze bij Hotel Antwerpen met Horeko werken, geeft Philippe ‘walk-through’ trainingen aan bestaande en nieuwe werknemers. Over het algemeen merkt hij dat de zelfstandigheid in het team gegroeid is. Alle informatie en uitleg over een gerecht staat nu in één systeem, waardoor de chef en sous-chefs meer tijd overhouden voor andere taken zoals het werken aan nieuwe gerechten, zoeken naar dagverse, lokale en seizoensgebonden producten en roosters opmaken.

Horeko Hospitality zorgt ook voor meer bewustwording over productgebruik. “Doordat de prijzen altijd inzichtelijk zijn, ziet iedereen dat veel kleine beetjes toch een groot verschil kunnen maken.“

Conclusie: op operationeel gebied is Horeko Hospitality een succes en wordt het zeer intensief gebruikt.

“Met Horeko Hospitality hebben wij veel tijd bespaard.”

De Back Office taken die je kan uitvoeren in Horeko Hospitality worden dagelijks intensief gedaan door Philippe. “De calculatie van gerechten, Menu Engineering en de marge bewaking gaan nu een stuk eenvoudiger en we kunnen meteen inspelen op veranderingen!”

Makkelijk rapporten maken vanuit het systeem.

Ook bij nieuwe gerechten gaat hij nauwkeurig te werk. Elk ingrediënt wordt ingevoerd en hij kijkt of de inkoopprijzen ten opzichte van de marges kloppen. Eventuele wijzigingen worden doorgegeven aan de keuken en zij gaan terug naar de tekentafel zodat er steeds lekkere seizoensgebonden gerechten op de kaart staan. Doordat zowel de Back Office taken als alle operationele taken in één systeem staan, scheelt het een hoop papierwerk en kan je makkelijk rapporten maken vanuit het systeem.

Philippe sluit af: “Wij zijn zeer tevreden met Horeko Hospitality en kunnen steeds rekenen op de helpdesk, waarvoor dank!”

Bedankt Philippe van Boxtel voor dit interview!

Deel dit artikel

Vragen? Wij nemen geheel vrijblijvend contact met je op!

Wij komen graag bij u langs

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.