Geplaatst op donderdag 11 oktober 2018
Deel dit artikel

“Gestoord op een stokje, maar toch klopt het – dat is Lebowski.”

6 jaar geleden opende Marco Terlou samen met zijn vrouw de zaak zoals die nu is op het Domplein in Utrecht. Bijna zoals hij nu is, want Lebowski verandert wekelijks. “Er is altijd wel een nieuw stoeltje of een nieuw tafeltje en dat maakt het ook zo leuk!”

4 maanden geleden zijn ze met Horeko Hospitality begonnen. Over de afgelopen 6 jaar bleef Lebowski groeien en werd de hang naar structuur groter. Marco stelde aanvankelijk de vraag aan zijn leverancier Bidfood, of zij een systeem wisten waarmee hij meer inzicht kon krijgen in de keuken. Gelijk werd Horeko genoemd.

 

“Met Horeko heb ik de tools in handen om echt inzicht te krijgen en hier direct op te handelen.”

Horeko Hospitality betekent voor Marco als ondernemer grip op de zaken: “Met Horeko heb ik de tools in handen om echt inzicht te krijgen en hier direct op te handelen.” Inzicht is heel erg belangrijk voor de ondernemer want inmiddels telt het team 40 mensen en ook de omzet groeit flink mee. “Dan moet je dus alles met een bepaald proces gaan doen, alles handmatig opschrijven werkt gewoon niet.”

Uiteraard ontstond de motivatie van Marco om te beginnen met een keukenmanagementsysteem vanuit een commerciële gedachte, maar hij dacht ook zeker aan z’n personeel. “Het keukenteam heeft er veel plezier van – lijsten niet meer printen en alles altijd op orde betekent voor hun tijdbesparing en gemak.” Het keukenteam is relatief jong dus pakte het systeem snel op en omdat er voor personeelsplanning al met een systeem werd gewerkt, was de integratie redelijk soepel.

Bewuster omgaan met HACCP door Horeko

Buiten kosten en tijdsbesparingen om merkt Marco ook een stukje bewustwording op bij het keukenteam. “Ze worden een stuk bewuster van HACCP en het consequent afhandelen van taken.” De traditionele lijst werd vaak te gemakkelijk afgestreept en nu komt elke taak apart naar boven om afgehandeld te worden.

“4 procent meer rendement halen moet lukken met Horeko”

De komende maanden staan voor Lebowski in het teken van het definitief inrichten van Horeko. De afgelopen zomer was een toptijd, maar dat maakte dat er net even wat minder tijd was om Horeko verder te integreren in het proces. De evaluatie volgt meer richting het einde van het jaar, maar Marco is nu al overtuigd van het succes. Vanaf het begin werkt het team in de keuken efficiënter en consequenter met HACCP, mise-en-place taken en dervingsregistratie. Maar als alles helemaal loopt gaan ze wel 4 procent meer rendement halen zegt Marco – “Redelijk ambitieus maar met onze kaart en Horeko moet het kunnen!”

Als afsluiter de plannen van Marco met Horeko:

“Binnenkort stappen we ook over op Horeko Planning, dan hebben we alles in 1 en dat is wel zo makkelijk!”

Deel dit artikel

Vragen? Wij nemen geheel vrijblijvend contact met je op!

Wij komen graag bij u langs

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.